اجاره سوئیت در شیراز   منزل مبله شیراز   
راه اندازي فست فود پيتزا فروشي  راه اندازي فست فود / تجهيزات فست فود راه اندازي فست فود / تجهيزات فست فود .

راه اندازي فست فود / تجهيزات فست فود

راه اندازي فست فود پيتزا فروشي

راه اندازي پيتزا فروشي پيتزا پيتزا، نان گرد صافي است كه در داد ميزد پخته مي شود و معمولاً روي اين نان گرد را با سس گوجه خارجي و پنير مي پوشانند ، به علاوه اين كه ديگر مواد دلخواه هم روي نان بيش تر مي كنند . پنيري كه استفاده مي شود معمولاً پنير موزارلا و يا اين كه پنير پيتزاست . همينطور از مواد مختلفي براي تنظيم پيتزا به كار گيري مي شود اكثر وقت ها گوشت يا گونه هاي سوسيس به كار مي رود . البته ميوه و صيفيجات از پاراگراف زيتون ، پياز ، قارچ و غيره هم به عمل مي رود . 

تجهيزات فست فود
واژه و كلمه پيتزا ، يك كلمه ايتاليايي به معناي طعام همه چيز درهم مي باشد . 
خمير پيتزا معمولاً از آرد، خمير مايه يا مخمر آبجو و آب تشكيل يافته است . 
پيتزا 
تاريخچه پخت نان گرد ، به نان هاي سنتي ناحيه مديترانه بر مي گردد . البته احتمالا منشاء آن‌ها ايراني باشد . به هر هم اكنون اين نان هاي گرد را مستعمره نشينان يوناني به نصيب جنوبي ايتاليا آوردند . در اولي كتاب هاي تاريخي رم در قرن ۳ قبل ميلاد مسيح، حرف از نان هاي گردي گرديده كه رشد را با روغن زيتون مي پوشاندند و با چاشني جات تزئين مي كردند . بعد روي سنگ هاي داغ مي پختند . 


شواهد بعدي مربوط به سال ۷۹ بعد از آن از تولد مي باشد كه در آن ها كلام از دكان هايي شده كه به پيتزا فروشي هاي امروزي دوچندان شبيه بوده مي‌باشد . 


در قرن ۱۶ ميلادي، وقتي گوجه فرنگي به اروپا آمد آنرا نوعي ماده سمي تصور مي كردند . اما از اواخر قرن ۱۸، چه بسا مردمان فقير بخش ها محيط ناپل هم اين ماده را براي تنظيم نان تخت به مخمر طولاني تر مي نمودند . از آنجا كه اصليت اين خوراك ايتاليايي بود، سس گوجه قرمز رنگ، پنير موزارلاي سفيد رنگ و ادويه جات سبز رنگ آن، آرم پرچم ايتاليا محسوب مي شد . 


در سال ۱۸۹۷ ميلادي ، يك مهاجر ايتالياي به نام جناردو لومباردي، اين طعام را به آمريكا برد . وي در شهر نيويورك يك پيتزا فروشي باز كرد و يك مهاجر ايتاليايي را استخدام كرد تا برايش اشكال پيتزاها را طبخ كند . به‌اين وسيله، پيتزا در آمريكا هم مشهور شد . 
پيتزا ايراني مخلوق ساسان پرتو هستم و در اين مطلب همت دارم منش هاي برد يك پيتزا فروشي را براي شما دوستان عزيز به صورت كلي توضيح دهم كه تمركز در اين مقاله بر پيتزاهاي قالب در فست فودهاي ايراني مي باشد . 


پيتزا فروشي ، فست فودي مي باشد كه اكثر غذاهاي آن را پيتزا تشكيل داده مي‌باشد . 


پيتزاها گونه هاي مختلفي دارا‌هستند كه حياتي ترين تقسيم بندي را ميتوان از نظر محتوايي انجام داد كه پيتزاها را به دو بخش ايتاليايي و آمريكايي تقسيم مي نمايند . پيتزاهايي كه در فست‌فودهاي كشور‌ايران نيز پيدا ميشوند از اين نوع بندي بيرون نيستند و بيشترين شباهت را به پيتزاي آمريكايي دارا‌هستند كه دوچندان مالامال و پيمون و سرشار از مواد خوراكي مي‌باشند و با پيتزاي اصل ايتاليايي از حيث حجم ضخامت كيفيت مواد و چه بسا طعم دوچندان متفاوت مي باشند . جذاب هست بدانيد كه پيتزا فروشي در ايالات متحده به يك صنعت ۳۶ ميليارد دلاري تبديل گرديده كه تقريبا همه جهان نيز از پيتزاي آمريكايي خوششون مياد! ولي كه پيتزاي ايتاليايي سبك‌تر، سالم‌تر و اصيل‌تر هستش اما پيتزاي آمريكايي به علت استفاده دوچندان از فراورده‌هاي سوسيس و كالباس و پنير پرچرب پيتزا خير پنيرهاي اصيل ايتاليايي، به سرعت جاي خودش رو در فست‌فودهاي پيتزايي عالم باز كرده و سرعت پخت اين پيتزا باعث شده به دوست داستني فست‌فودها هم تبديل شود . 
پيتزا رستوران براي اين كه يك پيتزافروشي چيره داشته باشيد كه دست قليل يك سر و گردن فراتر از رقباتون بايستيد ، ۹ نكته كه بنا كليدي پيروزي در پيتزافروشي مي‌باشد را براي شما دوستان خوب گرانقدر تشريح ميكنم : 

۱ . پيتزاي با كيفيت صحيح كنيد احتمالا اين مطلب واضح به حيث مي برسد البته كيفيت خود پيتزا دليل مضاعف مهمي مي باشد . توجه به حجم قابل قبول مواد باطن پيتزا، كيفيت خمير، پخت و كش‌ساني پنير از پاراگراف عواملي هستش كه پيتزاي شما را مناسب خواهد كرد . مهم ترين مسئله در نكته اوليه استعمال از مواد نو و سكو يك مي باشد ، پس لطفا وسوسهء به كار گيري از مواد مونده و جايگاه تحت را از نظرتان بدور بفرماييد و مطمئن باشيد پيتزاي خوب با مواد خوب صحيح خواهد شد . 


۲ . خريد تابلو فرانشايز يا اين كه شريك ‌خواندگي ، يك عدد از روش‌هاي معمول در صنعت رستوران‌داري مي باشد كه چندسالي در كشور‌ايران با هايدا، بوف و پدرخوب و ساير برندهايي كه رو به ارتقا ميباشند باب شده اند . گرچه اين فرانشايز يا فروش تابلو كه در بازار مصطلح شده با آنچه كه در كشورهاي صنعتي توصيف فرانشايزه خيلي مسافت داره و تا به مك‌دونالد و مانند آن رسد خط مش متعددي را بايستي طي كنند، البته در هر فيس يكي از روش‌هاي مديريتي بوده و بايستي در لحاظ بگيريد خودتان ميخواهيد يك پيتزافروشي روش بندازيد يا اين كه ميخواهيد تابلوي يك مارك را بخريد و آنها را نيز در سودتان سهيم فرمائيد . 


گزينش شيوه مطلوب كاملاً‌ به خويش شما بستگي داراست و اين كه تبحّر و تجربه شما در عمل به چه ميزاني مي‌باشد گزينش كننده در گزينش شما خواهد بود . 


۳ . برآورد هزينه اول را بالا در حيث بگيريد در هنگام برآورد هزينه‌هاي تجهيز و فعال‌سازي مقداري دست و دلباز باشيد . چرا كه خيلي‌ها هزينه‌ها رو كمتر از حد تصور ميكنند و دوران افتتاح ديگه پول كافي براي تبليغات يا كيفيت مناسب ندارند و همگي ‌را در تجهيز و اجاره و غيره خرج كرده اند . در حالت شديد تورمي اين فعاليت دقت خيلي بالايي را مي طلبد . 


در فيس نياز به خريد امكانات فست فود و امكانات آشپزخانه صنعتي ، گروه ما به چهره كامل شما را مشاوره خواهد اعطا كرد . 


۴ . خارج بر را فن اي شيوه اندازي كنيد پيتزافروشي فارغ از دليوري يه جاي كارش مي‌لنگه! اين جمله را به عنوان ضرب المثل از بنده به يادگار داشته باشيد . 


بايد دقت داشته باشيد كه خدمات بيرون‌بر زياد سودآور است و به درآمدزايي شما ياري شاياني خواهد كرد . درصورتي كه نيز تمام درآمد شما از راه بيرون‌بر است، غير از برنامه‌ريزي حرفه‌اي منوي بيرون‌بر كه ويژگي‌هاي مختص خويش را دارد، بايد از طرز سرويس‌دهي نيز اطمينان كافي را داشته باشيد . 


۱- سيستم‌هاي ممكن سفارش‌گيري‌تان را آنلاين ، تلفني را گزينش فرمائيد . 
۲- براي هر سيتسم مخصوصاً‌ تلفن يك فرد مسئول تعيين فرمائيد . 
۳- سيستم تصويب سفارش را با نرم‌افزارتان يكپارچه‌ فرمائيد . 
۴- درصورتي كه سفارش بيرون‌بر شما بيش از ۳۵% از حجم سفارشات سالني شماست، حتماً چندين آشپز را منحصر به فرد به سفارشات بيرون‌بر نمائيد . 
۵- نقشه را منطقه‌بندي نمائيد و كوتاه‌ترين و بهينه‌ترين مسير حركتي را براي ارائه سفارشات برگزينيد و به مشتري بازه زماني تقريبي با انحراف نهايتاً ده دقيقه اعلام نماييد . 
۶-عادت نكنيد چند توصيه بيايد تا غذايي برده شود، در شراي در وقتي كه غذايي در درحال حاضر فراهم شدن براي بيرون بر مي‌باشد و هنوز كاملاً‌ آماده نشده، توصيه ديگري با حجم ناچيز در به عبارتي مسير به دستتان رسيد، حوصله فرمائيد دو توصيه را با نيز بفرستيد در غير اين رخ درنگ نكرده و سفارش اوليه را بفرستيد . 
۷-سياستتان را مشخص و معلوم كنيد، يا اين كه بيرون‌برتان مجاني است، يا خدمت بدون‌پول نيست! در صورتي‌كه هم ميخواهيد شعاع‌بندي‌ كنيد، به عبارتي اول فعاليت شعاعتان را معقول و روشن معين كرده و به اطلاع مشتريانتان برسانيد . 


۵ . بسط منوي غير پيتزايي منوي خودتان را از پيتزا اشباع نكنيد كه فرقشان هم محسوس نيست! كالزونه يا همان پيتزايي كه از وسط رو نيز برگشته و پاره اي شبيه ساندويچ شده، غذاهاي تركيبي و ساندويچ‌هاي مطلوب هم به منوي خودتان طولاني تر فرمائيد تا دست مشتريان در گزينش عمده گشوده باشد . 


۶ . قيمت‌ عادلانه حواستان را عده بفرماييد . شما يك رستوران لاكچري نداريد كه بها بالا هم بگذاريد! ارزش متناسب با هزينه، رقبا و حجم پيتزا بگذاريد و فيض بالا را در فروش بالاتر بيابيد خير ارزش بالاتر . 


۷ . مواظب حجم پيتزا باشيد مراقب حجم پيتزا باشيد . يك عدد از شايع‌ترين ايرادات آشپزخانه پيتزافروشي ريختن بدون اندازه‌گيري مواد بر روي خمير باطن ظرف پيتزاست كه باعث مي‌شود در طول روز كلي عمده از حدي كه قيمت‌گذاري كرده ايد مواد اوليه مصرف شود . كاست كنترل يا مديريت هزينه‌ را جدي بگيريد زيرا كناره سود پاييني خواهيد داشت . 


۸ . انگيزه فروش بالا در آينده هنگامي كه برنامه ريزي تجهيز آشپزخانه صنعتي را انجام مي دهيد، برنامه را براي فروش در حجم بالا پيش‌بيني بفرماييد تا هنگامي كه سرتان به هم ريخته مي‌شود به اختلال برنخورده و از كيفيت غذايتان كم نشود . در ضمن فراموش نكنيد كه زيرا لبه سودتان قليل مي باشد هرچه اكثر بفروشيد ، در نتيجه پيروزي داشته ايد . 


۹ . در تخفيف محتاط باشيد با خودتان روراست باشيد . زماني سرويس، كيفيت و مزه، بيرون‌بر حرفه‌اي و بازاريابي مناسب داريد چرا تخفيف؟ جديد شما سودتون نيز كه بالا نگرفتيد پس تخفيف معنا نخواهد داشت ! 


برچسب: تجهيزات فست فود، راه اندازي فست فود،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۵ مهر ۱۳۹۷ساعت: ۰۹:۴۵:۴۶ توسط:alipour موضوع:

ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :